CAG Searches for New Executive Director

The Community Activities Group (CAG) of Old Ottawa East is searching for a new executive director. CAG is a voluntary, not for profit, community-based organization that works in partnership with the City of Ottawa to provide the residents of Ottawa East with programming, recreation, and special event opportunities that are local, affordable, inclusive, and of interest to members of the community.

The CAG executive director is responsible for ensuring the organization remains responsive to the community’s recreation needs. Key responsibilities include program development and administration, budget management, employee supervision, and support the work of the board of directors.

The position is flexible, available either as:

  • a part-time position with an average of 25 hours a week at $24/hour

or

  • a full-time position with an average of 35 hours a week with an annual salary of $43,680

Applicants should be able to demonstrate the following experience and asset qualifications:

  • bachelor’s degree from a recognized institution or equivalent experience
  • experience in the field of recreation
  • knowledge of Old Ottawa East community
  • customer service
  • communications (both oral and written)
  • team work and leadership
  • organizational and time management
  • judgment
  • problem solving
  • conflict resolution

The full job description is available online.

If interested please send your application to board@ottawaeastcag.ca by May 15, 2019.

++++++++

Le Groupe d’activités communautaires est à la recherche d’un nouvel administrateur­ / nouvelle administratrice

Le Groupe d’activités communautaires de l’ancien quartier d’Ottawa-Est (CAG) est à la recherche d’un nouvel administrateur ou une nouvelle administratrice. Le CAG est un organisme communautaire bénévole à but non lucratif, qui travaille avec la ville d’Ottawa pour offrir aux membres de la communauté des programmes, des activités récréatives, et des événements qui sont locaux, abordables, inclusifs, et d’intérêt aux membres de la communauté.

L’administrateur du CAG est responsable d’assurer que l’organisme continue de répondre aux besoins récréatifs de la communauté. Les responsabilités clés comprennent le développement et l’administration de programmes, la gestion de budget, la supervision d’employés, et l'appui du travail du conseil d’administration.

Le poste est flexible et offert soit :

  • à temps partiel, avec environ 25 heures par semaine, à 24 $ par heure

ou

  • à temps plein, avec environ 35 heures par semaine, avec un salaire annuel de 43 680$

Ceux et celles qui sont intéressés devraient démontrer qu’ils ont l’expérience et les qualifications suivantes :

  • un baccalauréat d’un programme reconnu ou l’expérience équivalente
  • de l’expérience dans le domaine de la recréation
  • une connaissance de la communauté de l’ancien quartier d’Ottawa-Est
  • le service à la clientèle
  • une bonne communication orale et écrite
  • le travail d’équipe et le leadership
  • l’organisation et la gestion de temps
  • le jugement
  • la résolution de problèmes
  • la résolution de conflits

La description d’emploi complète est disponible en ligne.

Veuillez soumettre votre demande d’emploi à board@ottawaeastcag.ca d’ici le 15 mai.

Comments are closed.